NIE DZIEL SIĘ WIEDZĄ BO KONKURENCJA ZOBACZY

Czerwiec 11 2019
Kurs PHP i MySQL

NIE DZIEL SIĘ WIEDZĄ BO KONKURENCJA ZOBACZY - co z bzdura :D - czyli dwa słowa o content marketingu.

Dobra dziś dwa słowa o tym czemu należy dzielić się wiedzą i regularnie pisać na stronie internetowej posty, chodźby krótkie i o dupie Maryny. Na wstępie kilka wyjaśnień.

  1. Szkoła programowania Geek Factory jest trochę projektem weekendowym więc bywa tak że przez kilka miesięcy nie mam czasu porządnie promować szkoły bo praca przy klasycznym programowaniu mnie pochłania - dlatego strona GF nie jest dobrym przykładem promowania marki - z reguły mam wzloty na kilka tygodni/miesięcy a potem braki w czasie.

  2. 600 - to mała jak na stronę ale magiczna liczba użytkowników ją odwiedzających. Po analizie poprzednich kursów wiedzę że kiedy miesięcznie przynajmniej tyle osób odwiedza stronę to kursy są zapełnione - od zwykła statystyka. Z tych 600 odwiedzających miesięcznie 12 zapisuje się na kurs - to słaba konwersja ale umówmy się, też nie sprzedajemy pietruszki za 5zł :)

  3. Poniżej 600 osób / mc kursy są obsadzone w mniejszym stopniu 6-10 osób

  4. Powyżej 1400 osób jest problem bo notorycznie muszę informować że nie ma miejsc.

 

Teraz do rzeczy - content marketing to regularnie publikowanie treści na stronie i w kanałach social media mające na celu przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Dobrze jest do tego dorzucić działania zrównoważonego rozwoju czyli na przykład występy w formie prelegenta lub wsparcie miejscowych grup pasjonatów w organizowanych wydażeń - najlepiej charytatywnych. Czasami można też coś samemu zorganizować - to nie jest aż tak ciężkie jak by się wydawało. W najlepszych czasach GF brało udział w jakimś wydarzeniu średnio co miesiąc i publikowaliśmy wpis co 2-3 dni na stronie. Ostatni rok obfitował w dużo projektów IT więc nasza szkoła programowania w Katowicach zeszła powoli na boczny tor, ale jak widać po aktywności - wracamy do formy :)

Jako że nie lubię suchych przykładów to łamie taboo i pokazuje konkretne wyniki - zdjęcie do wpisu z wykresem z Google Analytics. Jak wyraźnie widać pisanie i udział w wydarzeniach odbijają się nie tylko na ruchu na stronie ale też na sprzedaży - kurs JavaScript już wyprzedany a na kurs PHP została połowa miejsc. Oczywiście trend się utrzymuje bo w czerwcu też piszemy regularnie i po pierwszych 10 dniach wynik już jest taki sam jak za cały kwiecień.

 

Po co o tym piszemy? Żeby pokazać wam alternatywę do płatnych reklam - to wcale nie oznacza że reklamy są zupełnie do bani - też działają, szybciej ale na dłuższą skalę gorzej i drożej. Należy zrównoważyć te i inne źródła pozyskania odbiorców. Znałem firmy które autentycznie nie zmieniały treści na stronie przez kilka miesięcy, a ładowały po 5-6 a nawet 10 tysięcy złoty w reklamy. Działa? Jak najbardziej, jednak za 10’000zł miesięcznie można mieć 4 redaktorów (studentów) którzy zasypią stronę wpisami i ruch będzie dużo lepszy. Wiem że większość małych firm nie inwestuje, więcej niż 200-500zł na miesiąc w reklamę, ale zanim znowu wydacie te pieniądze na banery, filmiki i kliknięcia… zastanówcie się czy nie nie warto spróbować innej drogi.

Jeszcze jedna ważna rzecz - ten wpis jest ZA DŁUGI. Dobry content marketing to mogą być wpisy nawet po 5-10 zdań. Wystarczą dobrze dobrane słowa kluczowe i regularność. Poza tym, ludzie wolą czytać krótkie wrzuty - patrz twitter.
Dlatego już kończę i dyskretnie przypominam że chodź kurs PHP dopiero we wrześniu to raczej nie liczyłbym że dwa dni przed będą jeszcze wolne miejsca bo ostatnio mam wenę do pisania jak widać :)

PS: A Ty jakie znalazłeś słowa kluczowe w tym wpisie :D Tak wiem, czasami jestem chamem, ale kto nie lubi czarnego chumoru niech pierwszy rzuci kamieniem - w siebie :) 

Autor: Geek Factory
Powrót
Serwis korzysta z plików cookies w celu świadczenia spersonalizowanych usług na najwyższym poziomie, w tym usług statystycznych oraz w celu dostosowania zawartości do indywidualnych preferencji Użytkowników, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.